Veel maatschappelijke of non-profit organisaties hebben moeite om de waarde van hun dienstverlening inzichtelijk te maken, terwijl de druk vanuit de overheid en samenleving daarop alleen maar toeneemt. Vaak wordt er gesproken over non-profit waardoor het lijkt te gaan over niet-winstgevend – terwijl het doel van maatschappelijke organisaties juist is om sociale winst en waarde te creëren, en daarmee een belangrijke bijdrage te leveren aan een fijne samenleving.

Om maatschappelijke organisaties bij dit vraagstuk te ondersteunen ontwikkelden TIAS (School for Business and Society) en WHISE (bureau voor Social Profit creatie) het Social Profit Canvas: een model met een missie én vertrekpunt voor meer sociale winst en waarde. Professionals, vrijwilligers, bestuurders en beleidsmakers vanuit verschillende sectoren kunnen hiermee aan de slag.

Tijdens deze introductiesessie staat de waarde van kunst- en cultuurorganisaties centraal. Met behulp van het Social Profit Canvas kijken we vanuit verschillende invalshoeken naar belangrijke vraagstukken rondom de sociale winst en waarde van de interventies in kunst en cultuur. Hiermee krijg je inzichtelijk welke vragen je voor wie kunt beantwoorden, om de waarde van jouw interventie aan te tonen.

De workshop wordt verzorgd door Jaap Hoenderdos en Mark Wolbert van WHISE.

www.whise.nl